A Travellerspoint blog

THIS TIME FOR AFRICA.. WAKA-WAKA

teisi-kolmapäev..

Teisipäev..
Täna oli 8st-3ni pikk päev.. mõnede pausidega küll.. 3 erinevat sisutihedat tundi.. Kuulamises läks jälle ‘superhästi’ 3 vastust 10st. Banke lohutas, et tal on sama asi.. Kuulamisõpetaja küsis klassilt, et mis tunnid on kõige raskemad ja kõik vastasid kuulamine. Niiet alates järgmisest tunnist võtame aeglasema tempoga edasi.. Loodame, et asi paraneb..

Pärast pikka koolipäeva läksime Bankega supermarketi ja puuviljaturule ja varusime natuke asju.. Kuna mul on ainukesena hetkeseisuga wifi, siis tulid Banke ja Elena siia ja kõikidel olid skype-date’d...
Õhtul läksime ghanalaste juurde Aafrika õhtusöögile.. Jerry ja Hakim valmistasid kana ja sealiha mingisuguse aafrika-pärase kastmega, mis oli veel teravam kui mu siinviibitud aja jooksul söödud hiina vürtsid.. Aga liha maitses nagu Eestis.. Nomnomnom)) Jerry õpib ka keelekursustel, ainult teises ülikoolis ning ta on ka laulja.. Ma ei tea kas põhikohaga, aga nägime tema esinemisvideot, kus ta käis sõbra pulmas esinemas.. Niiiii äge... super hea bass-hääl ja Aafrika pulmapidu tundus ka supertore.. Banke oskab nende keelt rääkida või vähemalt saab aru, et tal oli väga kodune õhtu. Toit oli ka täpselt sama, mis ta Londonis/Nigeerias sööb.. Ghanalased ütlesid, et nad siin olles hiina toitu ei söö ning impordivad Aafrika kohalikke toiduained siia või siis lähim koht Hiinas neid kohalikke õigeid maitseaineid saada on Guangzhou, mis on Shanghaist kergelt 1545km eemal lõunas.. Aga mul on Banke pärast niii hea meel, ta sai oma sööki süüa ja keelt rääkida ja Aafrika muusika oli taustaks jne.. Sest tal oli juba eelmine nädal koduigatsus.. Niiet täna õhtul sai natuke kodusemalt end tunda..: )

Nüüd tulime oma õhtusöögilt tagasi.. õpin veel natuke oma märgikesi ja ärkan varem, et veel õppida ja homme on vähemalt ainult 1 pikk lugemise&kirjutamise tund ja saab võib-olla natuke rohkem puhkamisaega..
Täna oli esimest korda vaja hommikul panna pikad püksid jalga ja õhuke kampsik selga, pool päeva sadas vihma.. ja mitte seda uduseenevihma, aga ikka tugevamini.. ja kraadid olid ka nii ainult 22 kandis, aga paari päeva pärast peaks veel paar kraadi soojemaks minema..
Ma ei võtnud ühtegi jakki ega mantlit kaasa, niiet laupäeval on plaan jälle poekesi külastama minna..Ja Hakim ütles, et ta teab kohta, kus müüakse jalanõusid 39/40 nr jalale.. Blessing..
Lovely... pikk päev on peaaegu läbi : )

Kolmapäev..

Ärkasin varem kui vaja oli ja tegin natuke kodutööd.. Juba eile ma tundsin, et organism on nõrk ja uimane on olla.. No täna ma olin nagu väike Zombi-Nety. Ma ei usu, et mul palavik või midagi on, lihtsalt koolitööd on hästi palju teha ja pole harjunud veel ja magada olen ka liiga vähe saanud.. Elasin pika lugemistunni üle ja käisime lõunasöögil ja nüüd võtsin endale Caramel Chocolate dringi ja lähen magama.. Loodan, et ärgates on parem olla ja mingit haigeks jäämist ei toimu..
Meil on ka väike vaheaeg oktoobri alguses, oktoobri I nädal on vaba, aga selle asemel on nädalavahetusel tunnid.. Igaljuhul me arutame seltskonnaga, kuhu reisima minna.. Shanghaist välja siis...

Ja samuti korraldab kool reisi oktoobri lõpus, valida saab nelja erineva sihtkoha vahel, kuhu siis ennast registreerima peab. Üks on Hainan, mis on Lõuna-Hiina meres asuv saar. Selline väga mõnus koht. Paljud hiinlased käivad seal suvepuhkust veetmas, sest seal on vist?! aastaringselt troopiline kliima. Ma paar aastat tagasi käisin seal kui mu esimene Hiina-reis oli. Amazing koht. Troopiline, super rand ja kui hotellipiirkonnast natuke välja lähed, leiad kohaliku hiina-elu..Võrrelda saab ilmselt kui eestlane tavaliselt läheb Hispaania päikese alla, et päikest ja soojust ja puhkust saada..

Et ühe variandina pakub kool minna Hainani saarele, teine oli vist Xi’an, siis kolmas oli mingi koht, kus on palju järvi ja saarekesi “tuhande saare koht” ja neljandat kohta ma ei mäleta.. Aga me ei tea, kas me lähme kooli kaudu organiseeritud reisiga või lähme ise enda seltskonnaga.. Ilmselt tuleb ise planeerides odavam ka.. Ja oktoobri lõpuks on loodetavasti meil uus viisa juba käes (reedel on viisapikendus ja elamisloa taotlemine..), niiet plaanime ka HongKongi minna ja kuhugi välismaale... Sest HongKongis on erinevad reeglid kui mandri-Hiinas.. HK-sse reisides ei ole vaja viisat, aga Hiinasse tulles on.. Hetkel on meie seltskonnas enamustel ühekordne Hiina sisenemise viisa, mis tähendab, et kui ma lähen HongKongi, ei saa ma enam Hiinasse siseneda.. Aga seda viisat me reedel lähemegi taotlema, vahetama ja pikendama. Et saaksime multiple-entries viisa...
Ma nüüd lõunauinakule.. ja siis valmistun homseks, sest homme jälle uus sõnade töö... kõikide kolme miljoni uue sõna peale...))

Posted by ajshanghai 22:46 Archived in China Comments (0)

学习学习。。

II nädal koolis

Nii nagu eelmises postituses mainisin, leidis esmaspäeval aset esimene test , mis läks okeilt. 100% kõike ei mäletanud. Test oli nii kella 8.20 ajal ja ma enam-vähem unelesin sellel ajal tunnis, sest i saanud öösel magada.. Agaaa news of today on see, et sain endale single toa. Big WHOOOOPwhooop, käisin student advisori juures küsimas, et 20ndal on see kõikide õpilaste saabumise tähtaeg, et kuidas tänase päevaga seis on ja sain ära räägitud endale toa.. Kolisin poole tunniga ümber, elan samal korrusel ehk siis esimesel ja samas koridoris ka, ainult teisel pool.. et kõik sõbrad jäävad ka samasse kohta alles...Mu room-mate’i polnud toas, niiet kolisin oma asjad uude tuppa ja panin asjad oma kohtadele, lükkasin voodid kokku ja voila...Korras.. Läksin veel vanasse tuppa tagasi, et bybye öelda, aga room-mate ei tahtnud kohe üldse koolist või kus iganes ta oli, tagasi tulla ja ta telefon oli ka väljas, niiet jätsin kirja, et tulgu mulle uude kohta külla.. Kui Banke mind vanasse tuppa otsima tuli, küsis mu room-mate Bankelt, et kas ta ei meeldinud mulle, et ma ära kolisin.. Aww.. nunnu tai tüdruk oli ju.. lihtsalt see norskamine ja 6.30ärkamine ja 11magama minemine ja täiesti erinevad päevakavad hakkavad mind segama.. sest siin olles mul on täiesti erinev õppimissüsteem kui Eestis ja täielik õppimisvajadus on ka tekkinud ja tuhin, et vaja teada kõike, et ma saaksin juba paremini keskkonnas hakkama....: )

Täna(teisipäeval) on igaljuhul kolm erinevat tundi-kuulamine, extensive reading ja suuline tund ja igaüheks on vaja mitu ülesannet ära teha + uued peatükid ette valmistada, et ma nüüd lähen valmistun, sest kolimine ajas mu ajakava sassi..
Kui saan paar kodusemat asja veel tuppa ostetud, teen pildid ja näete, kus ma vähemalt jaanuarini resideerun..(sest ma pidin kogu semestri elamise eest korraga maksma.. võtsin automaadist miljon kohalikku raha (kerge liialdus see miljon, aga siiski, sest siin on suurim rahatäht 100kuai’d ehk siis 11euri, et väga tore on mitme kuu üüri maksta sajastes...Niiet nüüd ma terve kuu nälgin, sest kogu mu selle kuu stipiraha läks üürile..Aga no õhtusöök maksis mul 5.5 kohalikku ehk siis 0.63eurot ja sain kaks suurt wrappi selle eest, et no see söök on tõesti odav ja hoiad söögiga raha väga palju kokku))

Ja nagu ma õhtul avastasin... on mul toas internett.. wifi lausa.. meil tulevad student ID kaardid alles järgmine nädal, millega saame endale tuppa interneti . Kuna mu uus tuba paikneb I korrusel välisuste juures (ja väljas levib üleüldine campuse wifi), siis püüab mu arvutikene selle levi kinni ja voila, sain endale tasuta wifi)) Aga mingiks FB-sõltaseks ma ei hakka.. Nr. 1, 2 ja 3 kohtadel on mul õppimine))

Ja nüüd tean oma postiaadressi ka, et ma ootan pakke : ) Ja saadan pakke..

再见!

Posted by ajshanghai 02:29 Archived in China Comments (0)

news about last weekend

Well, well... uus nädal on juba käes.. mul on esmaspäevaks kool läbi.. Teil on alles kell 7.hommikul.. Hehee.. mul oli ilusti 8st 10ni lugemistund.. Täna oli esimene sõnade töö ja tegin 200sõnalise essee ka.. Eile põhimõtteliselt terve päev õppisin.. õhtuks oli aju kurnatud ja juba vihkasin natuke neid märke.. aga täna on enesetunne esmaspäeva kohta väga hea.. Läksime pärast tundi Timori (Saksast) ja veel 2 tüdrukuga meie grupist kohvile ja saime rohkem tuttavaks..

Eile oli siin suur tuul ja tänu ilmastikule oli internetti peaaegu võimatu saada, niiet jagan nüüd oma nädalavahetuse muljeid..

Mu nädalavahetus nägi välja järgmine: ...

REEDE:
Pidu
Ägeee... Eile oli väga äge õhtu, hea vaheldus koolipingetele.. Eriti palju asju juhtus ka, mida ülesse märkida..
Sättisime siis ennast valmis-mina, Elena, Banke, Patrick, Clark ja Basadi.. teine seltskond pidi ka klubi ja pubisid mööda tiirutama, arvasime, et satume ilmselt nendega kuskil kokku, aga seekord mitte. Alguses läksime kohta nimega DaDa. Kui kohale jõudsime, olime nagu kuskil hood’is või kuskil mahajäetumas linnaosas.. baar oli iseenesest väike, aga hubane.. Baar,pubi definitely mitte klubi.. Niiet tegime seal mõned dringid ja mängisime lauajalgpalli ja prantsuse tsikk Natasha tuli korra sinna ning otsustasime edasi minna. Basadi (Botswanast eksole) tutvus seal LAV-st kahe tsikiga, kes läksid ise ja soovitasid meil ka edasi minna Club 88-sse. Võtsime taksod ja here we go..Jõudsime klubi ette ja esimese asjana kui taksost väljusin, tulid kaks imelikku meest mu juurde ja küsisid, et marijuana cigarette want? I sell, you want? very good..? No ma täpset sõnastust ei mäleta, et point jääb samaks.. Siin pidi olema välismaalastele igasuguste uimastite müümine populaarne, kohalikele ei tohi kohalik edasi müüa.. Anyhow.. imelikud inimesed.. Aga..väga fancy klubi oli, hästi suur, hästi palju istekohti jälle ja laudu ja vähe tantsuruumi.. enamasti tantsitakse lettidel või kuskil põrandast natuke kõrgematel astmetel.. Kohalikke oli seal rohkem kui teistes klubides, kus käinud oleme... Ilmselt on populaarne klubi, sest koht oli puupüsti täis.. Läksime Elenega tantsima ja teised olid ka kuskil klubi peal laiali.. Siin on see probleem, et kui Eestis lähen klubist välja värsekt õhku hingama, siis siin ma lähen klubist välja ja väljas on sama palav. Well-well.. Siis õhtu jooksul oli jälle kohalike hiina (ma olen üsna kindel, et gei-poiste) tantsushow, aga vähemalt tantsida oskasid väga hästi.. Ja baarmenide show.. viskasid oma põlevaid joogipudeleid ja zongleerisid nendega jne.. Väga äge show oli.. Kohalikud ikka kulutavad mõttetustes kogustes raha oma klubiõhtutele... Läbi terve õhtu jooksid teenindajapoisid konjaki ja šampapudelitega erinevate laudade juurde.. Ja see teenindus on küll väga suurejooneline.. 3-10 teenindajat (rohkem pole korraga näinud) tulevad köögist korraga välja, igaüks hoiab pea kohal jääga täidetud külmnõud, kus on siis konjak, šampa või mis iganes kallis alkohol, lisaks on pudeli küljes selline suur suur säraküünal, mis nagu säriseb või viskab tuld või ma ei oska paremini seda kirjeldada.. Igaljuhul see jookide lauda viimine on ikka väga suurejooneline, et kõik ikka näeks palju sa raha jookide peale maha maksad..
Ja teenindus klubides.. no niipalju kui me väljas oleme käinud.. siin on ikka mitukümmend turvameest, koristajat, teenindajat, kes töötavad nagu väiked sipelgad oma kodu kallal.. Kohe kui kellegi jook kukub maha, näevad koristajad seda, ja välgukiirusel koristatakse killud ja mahaläinud ära.. Samamoodi välgukiirusel töötavad ka turvamehed, kui on kisma. Kuigi kismasid ma pole väga näinud. Ja sellised tobedad asjad nagu ei tohi joogiga kuskil baariletil tantsida, ei tohi käekotti panna kuhugi tantsuplatsile.. kohe tuleb härra turvamees ja keelab ära.. Väga väga väga väga väga organiseeritud on kõik. Natuke selline kommunistliku riigi tunne on.. mitte et ma väga teaks milline see tunne on.. aga no ma võrdlen olukorda Eestiga..
Laulud olid head ja tantsisime väga palju: ) Kuigi ruumi oli vähe või tegelikult ruumi polnudki.
Siis mingi hetk tuli mingi hiinlane Banke juurde ja hakkas temaga rääkima, siis tuli minu juurde ja hakkas rääkima. Issand jumal, veits närvi läksin. Väga imelik inimene oli, ma ei saanud aru, kas ta on purjus või kaine või uimastite all. Lisaks ma ei saanud väga ta jutust aru, peale selle, et I saw you dance, amazing, lets go to talk blaaaablaaaaa. Ütlesin, et pole huvitatud ja voila, tropp ei saanud aru. Lihtsalt räägib edasi ja on pushypushy. Banke kutsus oma sõbra meie juurde ja tropp taganes paar meetrit. Aga põhimõtteliselt terve ülejäänud õhtu oli enam-vähem samas kohas ja nillis Banket, mind ja Basadit.
Klubi asus teisel korrusel ja sinna viis väga laia ja väga pikk trepp. Ja ma olen täheldanud, et väiksed nunnud kohalikud hiina tüdrukud ei oska alkoholiga piiri pidada. Õudus, tuigerdavad ringi ja karjuvad ja kätšivad ja Õ-U-D-N-E. Igaljuhul see II korruse klubi asukoht osutus mõnele takistuseks.. Õigemini, kui nad tahtsid klubist alla tulla.. Igaljuhul mingi tunni aja jooksul, mil ma väljas istusin, kukkus kaks naist trepist alla.. no vähe õudne vaatepilt oli.. Õnneks nad olid nii segi, et ei saanud midagi aru ja ilmselt ei saanud aru kui haiget nad said.. Väga kahju oli neist:S Ja turvamehed on nii kenad, et viivad või tassivad su vajadusel taksosse ja kannavad käekotti, et superkenad on kõik töötajad..
Väljas kohtusin ühe ozziga, kes õpetab siin 6-aastasele inglise keelt ja samamoodi on 2 nädalat siin olnud.
AAA... täna on mul 2 nädalat kohapeal oldud. WHOOOOP!!
Ja kui ma ozziga väljas rääkisin, tulid mingid kaks tüüpi (1 usa ja 1 iraagi kandist), et kas ma saan neid aidata, et vaadata googlemapsist, et kus nende hotell asub. Neil oli kaasas ainult hotelli uksekaart ja seal polnud aadressi peal. Ja taksojuht ei teadnud hotelli nime järgi, kuhu sõita. Oii need taunikud, eriti see iraagimees oli ebameeldiv.. Otsisin telefonist hotelli aadressi ja mul läks veits kauem aega, siis see taunik iraaklane ütleb, et anna oma telefon, mul on sama telefon, ma leian koha kiiremini ülesse. Ma ostsin selle telefoni samal päeval, kui see usas välja tuli. NO whatthehell, mille jaoks mul seda infot vaja on.. ma üritasin ainult aidata. Taunid. Ja kõige parem osa oli see, et nende hotell asus Nanjing streetil.. Teate küll, see Shanghai peatänav.. Kui loll sa oled, et sa ei suuda meelde jätta, et sa ööbid peatänaval. Ja no hotelli majanr oli ka 789. Igaljuhul need kaks tüüpi oli ebameeldivad. Sonisid Patrickule ka midagi, et ta tundub uimastite laksu all jne. Ja kui veel mina nende aadressiga jändasin, küsis usa kutt mingi mu lause peale, et kas ma arvan, et ma olen mingi multilingual person või. Eee.. Taunik ise tuled hiina, ei oska sõnagi keelt, pole hotelli aadressi kaasas, pole telefoni ega nitševoo, mina aitan neid heast tahtest ja siis sa tuled mulle mingid kuradi faa-faa juttu ajama või. Ozzi-poiss hakkas mind kaitsma, et ma räägin hiina keelt ja ma hakkasin siis usa kutiga hiina keeles rääkima ja ta ei saanud mömmigi aru. Et good luck neile noh! Igaljuhul läksid taksosse ära ja jätsid rahule meid.. Vahepeal oli kõik meie seltskond välja tulnud ja jälle kokku saanud ja otsustasime, et lähme koju. Loomulikult selle aja peale, kui hakkasime taksode poole minema, olid Elena ja Basadi klubisse tagasi läinud ja Clark oli müstiliselt kadunud, et otsustasime Patricku ja Bankega koju minna.. Ütlesin ozzi-kutile byebye ja läksime taksot võtma.
Taksojuhid on ka mõnusad tegelased siin.. Esiteks ilmselt suurem enamus ei loe pinyini.. (nagu tavakirja, mitte märke), ja nad ei oska paljudel juhtudel märke ka lugeda. Ainuke võimalus öelda õigete toonide ja hääldusega, kuhu sõita tahad . Anyway, kysisime kui palju raha meil campuseni sõitmiseks läheb ja mõnusad taksomehikesed alustasid juttu 100kohalikust rahast.. No hallo, siin üritavad kõik välismaalasi tüssata, vähemalt niipalju saame ikka keelest aru, et oskame kaubelda või võtame uue takso.. Saime 50ga kohale, mis oli õige hind ja pikk päev sai läbi..

Klubitiirust sai eepose-pikkune sissekande. 对不起。。

LAUPÄEV

"Aafrika" pidu..

Pidime minema Aafrika klubisse eksole.. Läksime siis pärast laupäevast pikka hommikuärkamist ja linna peal käimist õhtul välja.. Banke sõber Cream (ta nimi on Kareem või mis iganes taoline, aga Cream on ägedam..) ütles meile aadressi ja saatis meid taksoga kohale.. Sõitsime peaaegu peatänavate juurde.. igaljuhul Nannjing roadile näitas silt, et on 4km.. Nii.. Vaade õhtul oli super.. skyscraperid on tuledes ja vilguvad ja niii ilus on.. Häid pilte ei saa sõites teha, eriti veel taksos, kui nad iga 200m tagant rida vahetavad, kellestki mööduvad, 100ga sõidavad (ja sõidavad küll öösel nii kiiresti, mitte päris linnatänaval, aga veits suuremal maanteel).. Niiet pilte mul öisest linnavaatest pole.. guugeldage..
Klubi asukoht oli jälle ägedas rajoonis.. hästi palju alleesid ja kohti, kus käia.. Pidime minema kohta D10, jõudsime maja ette ja läksime trepist alla, kus terve area peale 4 erinevat klubi, kus käia ja umbes 4 erinevat istumisbaari või olemise kohta.. Keset väljakut oli suur purskkaevudega bassein, mille keskel oli mini-versioon Eiffeli tornist.. Et päeval peab sinna tagasi minema, et pilte teha.. Üks klubidest oli siis D10, mis kujutab endast lennukit.. Reaalselt me käisime lennukis tantsimas.. Depature10.
1 suur uks avaneb vasakult paremale nagu lennukis.. lennukikuju, lennukiaknad, first class, kus oli erateenindus ja nö vip-lauad.. lennukivetsud, kõik oli copy-paste nagu oledki õhus ja peol.. Isegi teenindajad olid stjuardessi kostüümis..
IMG_0372.jpgIMG_0375.jpgIMG_0377.jpgVäga äge kujundus oli.. Aafrika muusikast polnud küll juttugi, ainuke asi, mis Aafrikat meenutas lennuki-klubis, olid paar mustanahalist DJ-d.. aga mainstream poppi lasti ja palju hiphoppi ka, et tantsida sai piisavalt.. Banke Nigeeria sõbrad, kes koha peal elavad, liitusid ka hiljem meiega, et meil oli suurem seltskond jälle koos.. Me Basadiga väsisime mingi hetk ära ja tulime koju ja Elena ja Banke jäid veel partytama..
Huvitav oli veel see, et need teised klubid D10 kõrval, olid ilmselt gei ja lesbilaste (ma ei tea kas sõna lesbilane eksisteerib..sorry:D) klubid.. Muidu linnapildis neid paarikesi nii lihtsalt ei näe.. üsna tabu siinkandis.. aga eile õhtul oli neid ikka lademetes.. poisikesed hoiavad kätest kinni ja tüdrukud.. ja 1 tüdruk on siis kena kleidikesega ja teine tüdruk on poisipea, lohvamate riietega ja kannab naiste käekotti, nagu see põhimood siin on.. Et igaühel oma kohad, kus käia..: )

Nüüd on mõnus pühapäev.. õpin ilmselt terve päev järgmiseks nädalaks.. homme esimene töö ka.. mis ma loodan, et pole liiga raske.. kas dictation või mingisugune sõnade töö..: )

Ja eile sadas üle pika aja vihma.. aga sellist seenevihma, vähekene.. õhk oli öösel tagasitulles võiks öelda, et peaaegu värske.. Ja nüüd hommikul on jälle +26 ja päike... aga lehed juba langevad puudelt ja kohalikud ostavad hullunult sügismoodi poodidest, et meil hakkab ka tasa-tasa sügis tulema.. Ilmselt Eesti-moodi vihma-sügis siia ei jõuagi: )

Mis nädalavahetusel tegite? Ja ma tahan teada, niiet hakake kommenteeeeeeerima mu postitusi! ! ! !!!!!!!!!

Posted by ajshanghai 21:11 Archived in China Comments (0)

Big breakfast..

Pole aega pikalt kirjutada.. eile käisime väljas klubitamas ja täna linna peal shoppingul ja niisama ringi vaatamas uues ümbruskonnas.. nüüd jälle sätime ja täna läheme Aafrika klubi avastama... (eriti õnnelikud on meil aafrika tsikid Nigeeriast ja Botswanast..).

Homme tuleb pikk kokkuvõte reede õhtust ja tänasest ka.. ikka nii äge on siin väljas käia... nii erinev, nii stiilsed inimesed, nii õudsed inimesed, nii sõbralikud ja mittesõbralikud... Et kõike on, et ägeeeeeeeee õhtu oli...: ) Väga mõnus pärast pikka rasket koolinädalat..: )

Pilte mu suurest hommikuportsjonist.. raske klubiõhtu oli siiski.. kuigi ma jõin ainult 2 kokteili oli hommikul surnumatja tunne külll.. Ja nagu näha, siis on surnumatja nägu mul ka..
Ja pilte linnast ka..

Posted by ajshanghai 04:33 Archived in China Comments (0)

星期五

(Reede)

Reeede
Hommikul siis selle nädala viimane koolipäev.. Extensive lugemistund läks paremini kui esimene kord, sest valmistusin jälle peatüki ette, mida tunnis võtame .. Ja suuline tund läks ka okeilt, pidime tegema lühikese jutu, kus reisinud oleme ja mis seal kohas vaadata oli.. Samuti peame ilmselt iga tunni lõpus tegema rühmakaaslasega dialoogi tunnis õpitud asjade kohta.. nii 10+ lauset.. Aga kui tunnis ilusti kaasa töötad ja sõnavarast aru saad, siis on kõik korras ja pole väga rocket science..:) Niiet tasapisi läheb koolis paremini: ) v.a. kuulamine, mida ma ei saaa kunagi selgeks.. loll kuulamine..
Sain eile Erksiga ka rääkida ja ta oli just lennujaamas lendamas Kambodžasse, vähemalt me oleme samas ajavööndis temaga: ) Ta peaks ilmselt mulle külla ka tulema.. väga äge oleks küll, kui ta juba siinpool maakera on, lähemal kui Euroopast lennata..
Kool sai läbi ja võtsime Bankega endale campusest wrapi ja oli vaba aeg.. Leidsin, et telekas on peale 100 hiina kanali ka mingi pool hiina/pool inglise kanal, kus näidati Nanny911. Lõunauinak, pesupäev ja uimasin niisama ringi..
Õhtul käisime samas hurtsik-restoranis, kus eilegi. Tellisin mingit nuudlirooga. Mu söögitellimine käib iga kord samamoodi. Ma enamasti söön riisi või nuudleid kana/lihaga. Sest see tundub kõige ohutum valik, kõige maitsvam ning seda ma oskan hiina keeles öelda:D Või siis teine moodus on see, et kui lähme uude kohta sisse, vaatame mida teised söövad ja tellin lihtsalt selle järgi.. Igaljuhul nuudlid olid head, nii suured portsjonid on alati, aga söök on odav..
Nüüd on relax time.. valisime välja, et lähme õhtul Hengshan lu (tänavale), kus on klubid, pubid üksteise kõrval, et ilmselt käime erinevates... Ja siin on väga populaarne see all you can drink ja pubides/restoranides ka all you can drink/eat kohad..
Et ma tean küll mõnesid (ei hakka nimepidi nimetama:D), kellele see variant meeldib, et maksad oma 100kohalikku (11-12euri), et klubisse sisse saada ja siis on terve öö joogid tasuta.. ehk siis jood klubis ennast loomaks...
Aga reedeti siin ladies night’e väga pole.. rohkem on levinud selline variant, et sissepääs tasuta, aga joogid raha eest.. ja siis kokteilihinnad hakkavad kuskilt 4-5eurist.. Oleneb kui kesklinnas ja kui fäänsis kohas käia.. Me täna lihtsam uurime maad..:))
Anyway estonskid, ma nüüd sättima... jagan homme muljeid ja pildimaterjali..:))
Ilusat nädalavahetust : )))!!!
Kallud))
AJ

Posted by ajshanghai 06:16 Archived in China Comments (0)

Neljapäev..

Uudiseid koolist, koolist ja veelkord koolist..

Nii eile pärast lõunauinakut õppisin kenad 3-4tundi oma märke ja tegin ülesandeid. Pärast suvepuhkust.. või no mina olin kontoris tööl.. aga pärast pikka puhkust koolist on enamus märgid ununenud, nagu arvata oligi.. et tuleb palju korrata ja meelde tuletada..alguse asi (ma ütlen seda, et alguse asi on kõik mingi 50x päevas ).
Magama läksin alles pool 2 ja arvata oli, et ma ei saanud jälle üldse magada.. ma vist olin 3ni üleval ja siis tunnikeste kaupa uinusin..Ma ei mäleta, kas ma kirjutasin juba, et 20ndal on viimane kooli ilmumise tähtaeg ja kui selleks päevaks mõned õpilased kohale ei ilmu, siis saan single toa.. et ma tõesti keep my hopes up.. et keegi ei tuleks kohale.. Sest praegu on mõned toad vabad, aga neid hoitakse nö reserveerituna..Anyhow.. hommikul oli lugemistund, kus läks eilsega võrreldes paremini, sest ma tõlkisin kõik ülesanded ära ja tõlkisin uue peatüki ka ette, et nüüd sain aru, mis tunnis tegime. Järgmine tund oli kuulamine- mkm, absoluutselt mitte minu cup of tea. Isegi kui ma neid uusi sõnu peast tean, siis kuulates mingi lolli juttu ei saa midagi aru. Praegu on ülesanded mõnusalt 10st 2 õigesti tehtud:D (Mis pole tegelikult naljakas, aga no täna tunnis oli küll tunne, et kas nutta või naerda..) Oi ma ootan juba aega (ee.. ma loodan, et see ikka tuleb pikemas perspektiivis..) kui ma saan kuulamisülesannetest aru.
Igaljuhul pärast kooli läksime lõunale Banke ja tema rühmakaaslasega Kelly-ga, kes on Lõuna-Koreast. Väike lõunauinak, ja õppisin natuke, wifi-date ja nüüd käisime õhtusöögil campusest väljas mingis kohalikus hurtsikus, aga söök oli jälle nomnom.
15 kohaliku raha eest (alla 2euri) sain suure portsu riisi kana ja mingi rohelisega.. Nüüd hakkan oma märke homseks õppima ja uut peatükki ette valmistama ja whoopWHOOP... homme on reede:) See tähendab, et lähme välja:) Eile käisid Elena ja Basadi klubitamas, aga keegi teine kaasaarvatud mina nendega ei ühinenud, sest meil on 8.40 tunnid ja polnud väga tuju ka.. Kui töörutiin sees, jõuab minna välja ka..
Laupäeviti plaanime teha turistipäevi, et erinevaid kohti Shanghais ja väljaspool linna külastada. Ja samuti peame plaani, kuhu oktoobrivaheajal reisida.. Kuigi see oktoobrivaheaeg kujutab endast vaid paari vaba päeva kohaliku national day vms sarnase tähtpäeva tõttu..
Täna on igaljuhul parem tuju kui eile))

Mu lemmikpilt hetkel
Täpselt selline mu igapäev ongi.. et ainuke blond kamba miljoni hiinlaste keskel...

That’s all for now..

Posted by ajshanghai 07:54 Archived in China Comments (0)

(Entries 37 - 42 of 61) « Page .. 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 »